Πρωτοπρ. Ιωάννης Σκιαδαρέσης (Ἐπ. Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ), Ἡ κοσμική ἐξουσία κατά τήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη

Παύλεια_19

Περίληψη της εισήγησης στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Εξουσία και Διακονία κατά τον Απόστολο Παύλο» (Βέροια 26-28 Ιουνίου 2013)

Στην εισήγηση επισημαίνεται ότι τὸ κλίμα τῆς Ἀποκάλυψης εἶναι κλίμα θλίψης, κλιμακούμενων διωγμῶν καὶ μαρτυρίου. Τὸ κλίμα αὐτὸ δημιουργεῖ ἡ κοσμικὴ καὶ μάλιστα κρατικὴ ἐξουσία. Ἡ ἐξουσία αὐτὴ, ποὺ νομιμοποιεῖται ἀπὸ τὸ διάβολο (εἶναι δοτή ἀπὸ τὸν διάβολο) καὶ ὄχι ἀπὸ τὸ Θεό ἢ τὸ λαὸ ἔχει ὡς χαρακτηριστικὰ της: α) τὴν ἐπένδυση-ἔκφρασή της μὲ χριστιανικὴ θεολογικὴ ὀρολογία καὶ β) τὴν ἐπίσημη θρησκευτικὴ προπαγάνδα γιὰ θεοποίηση καὶ ὀργάνωση λατρείας τοῦ αὐτοκράτορα. Ἡ λατρεία αὐτὴ ἀποτελεῖ κακέκτυπο τῆς λατρείας «τοῦ ἐσφαγμένου ἀρνίου». Μὲ τὴν πολιτικὴ αὐτὴ διακυβεύονται οἱ ἐλευθερίες τῶν ἀνθρώπων καὶ ἡ γνήσια θρησκευτικότητά τους. Ἡ Ἀποκάλυψη ἀμφισβητεῖ καὶ ἀπομυθοποιεῖ τὴν ἐξουσία αὐτὴ, τὴν ὁποία ἐμφανίζει ἀπολυταρχικὴ, ἐν ὀνόματι τῆς αἰώνιας ἐξουσίας τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς ἔνδοξης ἐσχατολογίας της.

Share this post
          
 
   
Δημοσιεύθηκε στην ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΙΔΕΣ και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.