Η βιβλική θεώρηση της αρρώστιας και του πόνου. 8ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο, Ελληνική Βιβλική Εταιρία, Αθήνα 2021

Από το προλογικό σημείωμα του τόμου

Η βιβλική θεώρηση συνδέει άρρηκτα την ευσέβεια και την αμαρτία με την υγεία και την απώλειά της αντίστοιχα. Τούτο διαφαίνεται καθαρά στο βιβλίο του Δευτερονομίου, όπου και το θεολογικό υπόβαθρο για τη διατήρηση της υγείας και για την πρόκληση της ασθένειας. Όμως, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος: εάν ο Θεός είναι η απαρχή της ζωής και της υγείας, τότε ποια να είναι η ρίζα και η πρωτοπηγή της ασθένειας; Με άλλα λόγια, μοιάζει δελεαστική η επιστροφή στο παλαιό ερώτημα: Unde mallum? Από πού το κακό; Η απάντηση μπορεί να βρεθεί στα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου της Γενέσεως, όπου ο προαιώνιος Εχθρός εισβάλλει στη ζωή των πρωτοπλάστων και ωθεί στη διάρρηξη της κοινωνίας τους με τον Δημιουργό. Είναι αυτή η τελευταία που αποτελεί αληθινό δένδρο ζωής για το πρωταρχικό ζεύγος. […] Δεν είναι τυχαίο πως ο Ιησούς Χριστός έρχεται στα χνάρια μεγάλων προφητών του παρελθόντος, οι οποίοι ήταν και θεραπευτές, όπως ο Ηλίας και ο Ελισαίος. Ούτε, πάλι, αποτελεί σύμπτωση ότι και οι μαθητές του αναλαμβάνουν ρόλο θεραπευτή, μιμούμενοι τον Δάσκαλό τους. Βλέποντας συνολικά το έργο του Γαλιλαίου «Υιού του Ανθρώπου», το Πάθος και τη θαυμαστή του Ανάσταση, αυτό που γίνεται άμεσα ορατό είναι πως με τη θυσία του ήλθε η άρση της ασθένειας και του πόνου ως προϊόντα της πρωταρχικής αστοχίας και της διαβρωτικής επιρροής του Πονηρού. Κάνοντας έξωση στον Εχθρό διά των εξορκισμών, οι οποίοι καταλαμβάνουν σημαντικό μέρος της δημόσιας δράσης του, ο Ιησούς δημιουργεί έναν φωτεινό τόπο στις καρδιές των ανθρώπων.

Περιεχόμενα

Μιχαήλ Χ. Χατζηγιάννης, Χαιρετισμός

Πέτρος Βασιλειάδης, Ο Χριστός ως ιατρός των ψυχών και των σωμάτων και οι επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας

αιδ. Σωτήριος Μπούκης, «Γιατί, Θεέ μου;» Η συμβολή των θρηνητικών ψαλμών στην έκφραση της οδύνης και του πόνου

αιδ. Παναγιώτης Κανταρτζής, Η θεραπεία της γυναίκας με την αιμορραγία (Μαρ 5:21-34). Προς μια βιβλική θεολογία της θεραπευτικής πρακτικής

Τιμολέων Γαλάνης, Ἡ ἐμὴ ἴασις καὶ ἡ ἐμὴ θεραπεία παρὰ Κυρίου ἐστίν, τοῦ καὶ τοὺς ἰατροὺς κτίσαντος (Διαθήκη Ιώβ 38:8)

Μίνως Τυλλιανάκης, O παντοδύναμος και πανάγαθος Θεός της Βίβλου αντιμέτωπος με τον πόνο

π. Pino Di Luccio, Ο «σύντομος χρόνος» της θλίψης και η πανδημία (Iωα 16:16). Μια συν-δια-κειμενική ανάγνωση

Domenico Lo Sardo, Η ασθένεια και οι συνέπειές της στη Bίβλο: Aποστασιοποίηση ή κοινωνικός αποκλεισμός;

Παναγιώτης Αρ. Υφαντής, Τιμωρία, κρίση ή δυνατότητα; Σκέψεις γύρω από το πνευματικό νόημα της ασθένειας

Σοφία Καρεκλά, H πανδημία του κορονοϊού στον εκκλησιαστικό τύπο. Bιβλική επιχειρηματολογία

Share this post
          
 
   
Δημοσιεύθηκε στην Uncategorized, ΒΙΒΛΙΑ και χαρακτηρίσθηκε . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.