ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΤΜΑΤΖΙΔΗΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΒΛΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Συνοπτική Θεολογία της Καινής Διαθήκης  ΤΟΜΟΣ Α΄ Βιβλική Βιβλιοθήκη 48, Εκδόσεις Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2010, σελίδες 756.
Το παραπάνω έργο έχει ως αντικείμενο την Θεολογία της Καινής Διαθήκης και
αποτελείται από δύο τόμους. Ο παρών τόμος έχει τον τίτλο: Από την βιβλική έρευνα
στην πίστη της Εκκλησίας. Συνοπτική Θεολογία της Καινής Διαθήκης.
Τόμος Α΄. σε αυτόν εξετάζονται η ιστορία της έρευνας της Θεολογίας της Κ.Δ.,
μεθοδολογικά θέματα του κλάδου της Θεολογίας της Κ.Δ., η θεολογία των παύλειων
Επιστολών (πρωτοπαύλειων & δευτεροπαύλειων) και η θεολογία των ιωάννειων έργων
(κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο και Α΄, Β΄, Γ΄ Καθολικών Επιστολών του Ιωάννη).
Ο δεύτερος τόμος που θα ακολουθήσει, θα εξετάζει την θεολογία της παράδοσης του
Ιησού και του κηρύγματός του, τη θεολογία της αρχέγονης εκκλησίας, της πηγής των
Λογίων (Q), των Συνοπτικών Ευαγγελίων, της προς Εβραίους Επιστολής, των
υπόλοιπων Καθολικών Επιστολών και της Αποκάλυψης Ιωάννου.
Από την αρχή του έργου επισημαίνεται ότι το αντικείμενο του επιστημονικού κλάδου
της Θεολογίας της Καινής Διαθήκης είναι η παρουσίαση της θρησκευτικής πίστης και
σκέψης και ο,τιδήποτε έχει σχέση με αυτές στην Καινή Διαθήκη. Τονίζεται δηλαδή, ότι η
θεολογία της Κ.Δ. πραγματεύεται θέματα του βιβλίου της Κ.Δ., που μαζί με την Παλαιά
Διαθήκη, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο αείμνηστος Ν. Ματσούκας, «αποτελούν
τους εκλεκτούς και εύχυμους καρπούς της παραδοσιακής ζωής» της Εκκλησίας. Στο
σημείο αυτό τον καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η Θεολογία της Καινής Διαθήκης, η
οποία αποτελεί «το επιστέγασμα και τη συστηματική διατύπωση του περιεχομένου της
διδασκαλίας της Κ.Δ.».
Σημειώνεται ότι το παρόν έργο αποτελεί την πρώτη απόπειρα σύνταξης μιας
ολοκληρωμένης Θεολογίας της Κ.Δ. στον ελληνορθόδοξο χώρο. Αυτό χωρίζεται σε τρία
μέρη, την Εισαγωγή, τη Θεολογία των Παύλειων επιστολών και τη Θεολογία της
ιωάννειας γραμματείας.

Share this post
          
 
   
Δημοσιεύθηκε στην ΒΙΒΛΙΑ και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.