Μαρία Ράντζου, Η Ενοριακή Κατηχητική Διδασκαλία και η Διευθέτηση των Αντιθέσεων στη Σχολική Παιδική Ηλικία, Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2012

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ         7

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ       11

ΣΤΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ         15

Εισαγωγή            17

Μέρος Α

ΟΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ

1. Η σημασία και η έννοια των αντιθέσεων ως προϋπόθεση κατανόησης του θέματος της έρευνας             29

1.1.  Έννοια των αντιθέσεων          29

1.2. Δομή των αντιθέσεων   38

1.3.  Αίτια διαπληκτισμών     40

1.3.1.  Διαπληκτισμοί συμπεριφοράς  41

1.3.2.  Διαπληκτισμοί συμφερόντων-ενδιαφερόντων  42

1.3.3.  Διαπληκτισμοί στις διαπροσωπικές σχέσεις     43

1.3.4.  Διαπληκτισμοί αξιών    44

1.3.5.  Διαπληκτισμοί δομής    45

1.3.6.  Άλλα είδη διαπληκτισμών    47

1.4. Περιοχές εφαρμογής των συγκρούσεων     49

2. Η θεολογική και ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διευθέτησης των αντιθέσεων         55

2.1. Θεολογική προσέγγιση της διευθέτησης των αντιθέσεων     55

2.2. Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση της διευθέτησης των αντιθέσεων στη σχολική παιδική ηλικία    64

2.2.1.  Η ηθική ανάπτυξη του παιδιού της σχολικής ηλικίας και η σχετική με τις αντιθέσεις προβληματική           65

3.  Οι αντιθέσεις στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών της σχολικής ηλικίας     75

3.1.  Η παραδοσιακή αντιμετώπιση των αντιθέσεων στην παιδική ηλικία      78

3.2.  Το πρόσωπο και ο ρόλος του μεσολαβητή στη διευθέτηση των αντιθέσεων μεταξύ των παιδιών      81

3.3.  Στάδια ανάλυσης της διαμάχης ανάμεσα στις σχέσεις των παιδιών      86

3.4.  Oι φάσεις της μεσολάβησης στη διευθέτηση των αντιθέσεων των παιδιών     88

Μέρος Β

Η ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

1. Η σημασία της διευθέτησης των αντιθέσεων στη διδακτική πράξη και οι προοπτικές εφαρμογής της στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση γενικότερα         109

2. Ο τρόπος διευθέτησης των αντιθέσεων στα κατηχητικά βοηθήματα για τα παιδιά της σχολικής ηλικίας     115

2.1.  Η διευθέτηση των αντιθέσεων στα παλαιότερα κατηχητικά βοηθήματα       115

2.2. Η διευθέτηση των αντιθέσεων στα ισχύοντα κατηχητικά βοηθήματα    122

3. Σκοποί της διευθέτησης των αντιθέσεων στις κατηχητικές ενοριακές συνάξεις των παιδιών της σχολικής ηλικίας στον ενοριακό χώρο      133

4. Η διευθέτηση των αντιθέσεων στο πλαίσιο της άμεσης και έμμεσης μορφής διδασκαλίας στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση των παιδιών   137

4.1. Η άμεση διδασκαλία της διαχείρισης των αντιθέσεων στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση των παιδιών     138

4.2. Η έμμεση διδασκαλία της διαχείρισης των αντιθέσεων στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση των παιδιών   144

5. Ο ρόλος και η σημασία του κατηχητή/τριας στη διευθέτηση των αντιθέσεων των παιδιών στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση     149

6. Βασικά μοντέλα διευθέτησης των αντιθέσεων στις ενοριακές κατηχητικές συνάξεις των παιδιών      155

6.1. Το σχέδιο Harvard και η εφαρμογή του στην ενοριακή κατήχηση των παιδιών   159

6.2. Το μοντέλο μεσολάβησης συγκρούσεων στην ενοριακή κατήχηση των παιδιών κατά το πρότυπο της περιοχής Hessen    165

6.3.  Το μοντέλο μεσολάβησης συγκρούσεων στην ενοριακή κατήχηση των παιδιών κατά το πρότυπο της περιοχής Offenbach      173

6.4. Το πρόγραμμα των εφτά βημάτων στις ενοριακές συνάξεις των παιδιών ως πρότυπο διδακτικής εφαρμογής    180

7. Περιορισμοί της διευθέτησης των αντιθέσεων στις ενοριακές κατηχητικές συνάξεις των παιδιών        191

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ     197
ZUSAMMENFASSUNG      203
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ     205
 

Share this post
          
 
   
Δημοσιεύθηκε στην ΒΙΒΛΙΑ και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.