Η σημασία του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Ορθοδόξου Θεολογίας υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το ΑΠΘ

8ο ΔΣΟΘ_161

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται ήδη από το μεσημέρι 120 θεολόγοι ομιλητές, επιφανείς ιεράρχες, εκλεκτοί καθηγητές κληρικοί και λαϊκοί (άνδρες και γυναίκες), νεαροί ερευνητές από 20 χώρες του κόσμου και 25 πανεπιστημιακές σχολές και θεολογικά ινστιτούτα. Ανάμεσά τους ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος, Μητροπολίτες από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα Πατριαρχεία Σερβίας και Ρουμανίας και την Εκκλησία της Ελλάδος. Πρώτη φορά διοργανώνεται από τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ στην πόλη της Θεσσαλονίκης και είναι το πρώτο μετά τη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου τον Ιούνιο του 2016 στην Κρήτη. Τα προηγούμενα (Αθήνα 1936, Αθήνα 1976, Βοστόνη 1987, Βουκουρέστι 1992, Βελιγράδι, 2001, Σόφια 2004, Γιόενσου 2006) είχαν δυο διαφορετικά χαρακτηριστικά:

  1. Ήταν συνέδρια Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών. Τώρα όχι μόνον, διότι η Ορθόδοξη Θεολογία διδάσκεται και αποτελεί αντικείμενο έρευνας και εκτός των παραδοσιακών Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών και Ινστιτούτων, π.χ Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Βοστόνης, Βελιγραδίου, Μόσχας, Σόφιας, Βουκουρεστίου κ.ο.κ, σε μεγάλη διασπορά και στις παραδοσιακές ορθόδοξες χώρες και σε όλον τον κόσμο, σε 5 ηπείρους.
  2. Είχαν ως αντικείμενο επεξεργασίας τα θέματα που είχαν καταγραφεί για να συζητηθούν στη μέλλουσα τότε να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Η ανάγκη για τη σύγκληση αυτής της Συνόδου, ώστε οι τοπικές ορθόδοξες Εκκλησίες να αντιμετωπίσουν από κοινού ποιμαντικά κυρίως προβλήματα που συσσωρεύτηκαν στο πέρασμα αιώνων, λόγω κυρίως οθωμανικού ζυγού και αδυναμίας για παρόμοια πρωτοβουλία, διατυπώθηκε με εγκυκλίους επιστολές των Οικουμενικών Πατριαρχών από το 1902, 1904, 1920. Στη δεκαετία του 1960 αποφασίστηκε η σύγκληση και άρχισαν να  εργάζονται προπαρασκευαστικές επιτροπές με αντιπροσώπους των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών για τον καταρτισμό των θεμάτων της μέλλουσας τότε να συνέλθει Μεγάλης Συνόδου, μέχρι το 2016 οπότε και  πραγματοποιήθηκε.

8ο ΔΣΟΘ_156

Το 1923 και 1930 έγιναν δύο Πανορθόδοξα συνέδρια και το 1936 το Α΄ Συνέδριο των Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών, ώστε η ακαδημαϊκή θεολογική κοινότητα να συνδράμει το έργο της Εκκλησίας με τεκμηριωμένες θέσεις. Έκτοτε ακολούθησαν ακόμη 6, μέχρι να φτάσουμε στο παρόν 8ο. Τώρα, στο 8ο Συνέδριο η θεολογική ακαδημαϊκή κοινότητα καλείται να εμβαθύνει περαιτέρω πάνω στα κείμενα που εγκρίθηκαν στη Σύνοδο που συνήλθε και ιδιαίτερα σε εκείνα που αναφέρονται στη ζωή των πιστών στον σύγχρονο κόσμο, τα επιτεύγματα, τα προβλήματα, τις απειλές και τις δυνατότητες της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα.

Share this post
          
 
   
Δημοσιεύθηκε στην ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΙΔΕΣ και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.